Lista elevilor admisi in clasa pregatitoare 2017-2018 – Etapa I
Lista locurilor ramase libere pentru Etapa II – clasa pregatitoare 2017-2018
Procedura operationala privind repartizarea copiilor pe locurile disponibile in a doua etapa de inscriere in clasa pregatitoare
- Metodologia privind inscrierea in invatamantul primar pentru anul scolar 2017-2018 - Click aici
- Calendarul inscrierii in invatamantul primar pentru anul scolar 2017-2018 - Click aici
- Precizari privind activitatea de evaluare psihosomatica - Click aici
- Circumscriptia scolara – Click aici
- Planificarea evaluarii psihosomatice in unitatile de invatamant (evaluarea se va desfasura in intervalul orar 10-18, acolo unde nu este precizat) – Click aici
- Numarul de telefon TelVerde 0800816021 va fi disponibil in perioada 22.02.2017-13.04.2017, de luni pana joi in intervalul orar 8.00-16.30 si vineri in intervalul orar 8.00 – 14.00
- Plan de scolarizare : Numar locuri – 25, numar clase – 1
- Criterii specifice de departajare in vederea inscrierii copiilor in invatamantul primar, an scolar 2017-2018 – Click aici
INFORMAȚII PRIVIND ÎNSCRIEREA LA CLASA PREGĂTITOARE
În anul școlar 2017- 2018 Școala Gimnazială nr. 184 oferă condiții excepționale activităților specifice clasei pregătitoare.
Activitatea se va desfășura în săli de clasă cu mobilier adecvat vârstei, în corpul de clădire rezervat grădiniței și clasei pregătitoare. Aceste săli sunt adaptate varstei copiilor ,in asa fel incat sa permita invatarea prin joc si pregatirea pentru clasa I, utilizand resurse de invatare adecvate, care tin seama de interesele copiilor.
Grupurile sanitare sunt de asemenea adaptate pt vârsta elevilor, iar fiecare elev dispune de dulap propriu.
Cadrele didactice care predau sunt specializate în activitatea de predare la clasa pregătitoare și au efectuat cursuri de formare profesională specifice.
Dispunem de material didactic atent selecționat de către psihopedagogi,dupa cerintele curriculei europene, pe baza principiului de invatare activa, prin joc, pentru o dezvoltare armonioasa a copiilor .
Pachetul curricular aferent clasei pregatitoare contine programele scolare pentru urmatoarele discipline:
Comunicare in limba romana
Competente generale:
- Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare variate
- Exprimarea de mesaje orale simple în diverse situaţii de comunicare
- Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, in contexte de comunicare cunoscute
- Redactarea de mesaje simple diverse, în diverse situaţii de comunicare
Educatie pentru societate
Competente generale:
- Aplicarea unor norme elementare de conduită în viaţa cotidiană
- Manifestarea unor deprinderi de comportament moral civic în contexte de viaţă din mediul cunoscut
- Cooperarea cu ceilalţi pentru rezolvarea unor sarcini simple de lucru, manifestând disponibilitate
Religie
Competente generale:
- Aplicarea unor norme de comportament specificmoralei religioase, în contexte de viaţă uzuale
- Colaborarea cu copiii şi cu adulţii din mediul familiar,în acord cu valorile religioase
- Explorarea activă a unor elemente din viaţa de zi cu zi, din perspectiva propriei credinţe
Matematica si explorarea mediului
Competente generale:
- Recunoaşterea şi utilizarea numerelor în calcule elementare
- Localizarea şi relaţionarea elementelor geometrice
- Manifestarea curiozităţii pentru fenomene/ relaţii/ regularităţi din mediul apropiat
- Generarea unor explicaţii prin folosirea unor elemente de logică
- Organizarea datelor în scopul rezolvării de probleme
- Compararea unor mărimi din mediul apropiat prin ntermediul unor măsuri ale lor
Muzica si miscare
Competente generale:
- Receptarea repertoriului de cântece pentru copii şi a unor elemente de limbaj muzical
- Redarea repertoriului de cântece pentru copii, cu mijloacele interpretative specifice lor
- Exprimarea liberă în contactul cu muzica, apelând la propriile abilităţi creative
Tehnologii de Informare si Comunicare
Competente generale:
- Utilizarea funcţiilor de bază ale unui computer sau a altor dispozitive digitale, în
contexte specifice de învăţare
- Operarea simplă cu procedee şi instrumente de explorare şi de creare a unor
conţinuturi informaţionale digitale în format vizual sau/şi audio
- Manifestarea unei atitudini critice cu privire la impactul tehnologiilor de informare şi
comunicare asupra vieţii cotidiene, a învăţării şi a relaţiilor cu ceilalţi
Educatie fizica si sport
Competente generale:
- Valorificarea achiziţiilor psiho-motrice în menţinerea sănătăţii şi a dezvoltării fizice armonioase
- Exersarea deprinderilor şi a calităţilor motrice în funcţie de capacitatea psiho-motrică individuală
- Participarea la jocurile şi activităţile motrice organizate sau spontane
Consiliere
Competente generale:
- Manifestarea interesului pentru autocunoaştere şi a atitudinii pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi
- Aplicarea abilităţilor de interacţiune pozitivă cu copii şi adulţi cunoscuţi, exprimarea adecvată a emoţiilor
- Aplicarea abilităţilor de menţinere a stării de bine şi a unui stil de viaţă sănătos
- Aplicarea abilităţilor şi atitudinilor de învăţare specifice şcolarului mic
- Identificarea intereselor personale şi a informaţiilor de bază despre muncă şi meserii, ca parte a mecanismelor de cunoaştere şi înţelegere a lumii reale
Arte vizuale si lucru manual
Competente generale:
- Explorarea de mesaje artistice exprimate în limbaj vizual într-o diversitate de contexte familiare
Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau estetice folosind materiale şi tehnici elementare diverse