Criterii specifice aprobate ISMB – Click aici
Program înscrieri – prima etapă
Luni-Vineri – 08.00-18.00
Sâmbătă – 08.00-12.00
Precizari privind activitatea de evaluare psihosomatica 1-23 martie 2018 - Click aici
Planificarea activitatii de evaluare a nivelului de dezvoltare psihosomatica, 5-23 martie 2018 - Click aici
Numarul de telefon TelVerde 0800816021 va fi disponibil in perioada 01.03.2018–04.05.2018, de luni pana joi in intervalul orar 8.00–16.30 si vineri in intervalul orar 8.00 – 14.00 . - Click aici
Vă invităm să consultați ORDINUL prin care se aprobă calendarul și metodologia înscrierii în clasa pregătitoare în anul școlar 2018-2019
Calendarul înscrierii pentru anul școlar 2018-2019
Metodologia înscrierii pentru anul școlar 2018-2019
Planificarea activitatii de evaluare a nivelului de dezvoltare psihosomatica, 5-23 martie 2018 - Click aici
În clasa pregătitoare pot fi înscriși copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la 31 august 2018, inclusiv. La solicitarea părinţilor, copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2018, inclusiv, pot fi înscriși dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor se efectuează sub coordonarea Centrului Judeţean/al Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE) în perioada 1 – 23 martie.
Prima fază a procesului de completare și depunere a cererilor de înscriere a copiilor în învățământul primar se desfășoară între 8 și 26 martie și va fi urmată de o a doua etapă, programată între 12 și 18 aprilie. Aceasta este rezervată părinților copiilor care nu au fost înscriși în prima etapă sau care nu au participat la această etapă, cererile fiind completate din nou, în funcție de locurile disponibile. Afișarea în fiecare unitate de învățământ a circumscripțiilor școlare, a planului de școlarizare propus și a numărului de clase pregătitoare se realizează în data de 1 martie.
Cererea-tip se poate completa online sau la secretariatul unității de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului, în interiorul perioadelor din calendarul aprobat de Ministerul Educației. Validarea cererii-tip este obligatorie și se realizează în unitatea de învățământ la care părintele dorește înscrierea, în prezența părintelui și a cel puțin unuia dintre membrii comisiei, zilnic, între orele 8 – 18:00 (luni-vineri).
Fiecare unitate de învăţământ în care se organizează clasa pregătitoare are obligaţia să organizeze Ziua porţilor deschise într-una din zilele din intervalul 1 – 12 martie. Cu acest prilej, părinţii şi copiii vor putea vizita spaţiile școlare şi vor putea discuta cu cadrele didactice.
Fiecare locuinţă este arondată unei unităţi de învăţământ din proximitate – şcoala de circumscripţie. Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureşti au responsabilitatea organizării sau, după caz, a reorganizării circumscripţiilor. Nu în ultimul rând, inspectoratele şcolare vor soluţiona orice situaţie legată de înscrierea în învăţământul primar, în interesul educaţional al elevului şi în limitele legii.
Inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ au obligaţia de a asigura permanent, corect şi cât mai rapid informarea şi consilierea părinţilor pe tema prevederilor legii şi ale metodologiei.
Circumscripţiile şcolare, planul de şcolarizare, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, perioada de desfăşurare a evaluării dezvoltării psihosomatice, precum şi adresele unităţilor/instituţiilor la care se desfăşoară evaluarea psihosomatică vor fi afişate pe site-urile inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, precum şi ale unităţilor de învăţământ (dacă există).
Reamintim faptul că învăţământul primar este obligatoriu și cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I-IV. Numărul de locuri alocate, prin cifra de şcolarizare, pentru clasa pregătitoare în învăţământul de stat, este mai mare sau egal cu numărul copiilor care au împlinit vârsta pentru a începe învăţământul primar, asigurându-se, astfel, şcolarizarea tuturor copiilor.
INFORMAȚII PRIVIND ÎNSCRIEREA LA CLASA PREGĂTITOARE
În anul școlar 2018- 2019 Școala Gimnazială nr. 184 oferă condiții excepționale activităților specifice clasei pregătitoare.
Activitatea se va desfășura în săli de clasă cu mobilier adecvat vârstei, în corpul de clădire rezervat grădiniței și clasei pregătitoare. Aceste săli sunt adaptate varstei copiilor ,in asa fel incat sa permita invatarea prin joc si pregatirea pentru clasa I, utilizand resurse de invatare adecvate, care tin seama de interesele copiilor.
Grupurile sanitare sunt de asemenea adaptate pt vârsta elevilor, iar fiecare elev dispune de dulap propriu.
Cadrele didactice care predau sunt specializate în activitatea de predare la clasa pregătitoare și au efectuat cursuri de formare profesională specifice.
Dispunem de material didactic atent selecționat de către psihopedagogi,dupa cerintele curriculei europene, pe baza principiului de invatare activa, prin joc, pentru o dezvoltare armonioasa a copiilor .
Pachetul curricular aferent clasei pregatitoare contine programele scolare pentru urmatoarele discipline:
Comunicare in limba romana
Competente generale:
- Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare variate
- Exprimarea de mesaje orale simple în diverse situaţii de comunicare
- Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, in contexte de comunicare cunoscute
- Redactarea de mesaje simple diverse, în diverse situaţii de comunicare
Educatie pentru societate
Competente generale:
- Aplicarea unor norme elementare de conduită în viaţa cotidiană
- Manifestarea unor deprinderi de comportament moral civic în contexte de viaţă din mediul cunoscut
- Cooperarea cu ceilalţi pentru rezolvarea unor sarcini simple de lucru, manifestând disponibilitate
Religie
Competente generale:
- Aplicarea unor norme de comportament specificmoralei religioase, în contexte de viaţă uzuale
- Colaborarea cu copiii şi cu adulţii din mediul familiar,în acord cu valorile religioase
- Explorarea activă a unor elemente din viaţa de zi cu zi, din perspectiva propriei credinţe
Matematica si explorarea mediului
Competente generale:
- Recunoaşterea şi utilizarea numerelor în calcule elementare
- Localizarea şi relaţionarea elementelor geometrice
- Manifestarea curiozităţii pentru fenomene/ relaţii/ regularităţi din mediul apropiat
- Generarea unor explicaţii prin folosirea unor elemente de logică
- Organizarea datelor în scopul rezolvării de probleme
- Compararea unor mărimi din mediul apropiat prin ntermediul unor măsuri ale lor
Muzica si miscare
Competente generale:
- Receptarea repertoriului de cântece pentru copii şi a unor elemente de limbaj muzical
- Redarea repertoriului de cântece pentru copii, cu mijloacele interpretative specifice lor
- Exprimarea liberă în contactul cu muzica, apelând la propriile abilităţi creative
Tehnologii de Informare si Comunicare
Competente generale:
- Utilizarea funcţiilor de bază ale unui computer sau a altor dispozitive digitale, în
contexte specifice de învăţare
- Operarea simplă cu procedee şi instrumente de explorare şi de creare a unor
conţinuturi informaţionale digitale în format vizual sau/şi audio
- Manifestarea unei atitudini critice cu privire la impactul tehnologiilor de informare şi
comunicare asupra vieţii cotidiene, a învăţării şi a relaţiilor cu ceilalţi
Educatie fizica si sport
Competente generale:
- Valorificarea achiziţiilor psiho-motrice în menţinerea sănătăţii şi a dezvoltării fizice armonioase
- Exersarea deprinderilor şi a calităţilor motrice în funcţie de capacitatea psiho-motrică individuală
- Participarea la jocurile şi activităţile motrice organizate sau spontane
Consiliere
Competente generale:
- Manifestarea interesului pentru autocunoaştere şi a atitudinii pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi
- Aplicarea abilităţilor de interacţiune pozitivă cu copii şi adulţi cunoscuţi, exprimarea adecvată a emoţiilor
- Aplicarea abilităţilor de menţinere a stării de bine şi a unui stil de viaţă sănătos
- Aplicarea abilităţilor şi atitudinilor de învăţare specifice şcolarului mic
- Identificarea intereselor personale şi a informaţiilor de bază despre muncă şi meserii, ca parte a mecanismelor de cunoaştere şi înţelegere a lumii reale
Arte vizuale si lucru manual
Competente generale:
- Explorarea de mesaje artistice exprimate în limbaj vizual într-o diversitate de contexte familiare
- Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau estetice folosind materiale şi tehnici elementare diverse